3 mei 2016 van Bourges naar Issoudun

3 mei 2016 - Issoudun, Frankrijk

De volgende dag moesten we een flink stuk langs een munitie fabriek lopen. Een enorme afrastering omringde het grote terrein. Wat is dat saai zeg, langs zo'n hek lopen waar geen eind aan lijkt te komen. Veel vrachtverkeer en wij maar in de berm alles langs ons heen laten gaan. In de ochtend was het frisjes, te koud eigenlijk dus de jas moest aan. De dorpjes waar we doorheen lopen zijn veelal leeg en vervallen. De fransen trekken massaal weg van het platteland. Vandaag ging de route door bossen en velden, een mooie en rustige route. In een klein dorpje bij het ene café dat open was een cola genomen. Hier hing een posten van een motortreffen dat op 14 mei op de camping plaatsvindt. Er schijnen honderden harley's op af te komen. De camping waar het plaats gaat vinden ligt heel mooi langs een rivier, ik zie het al helemaal voor me. We zouden kunnen overnachten in Charost. Ook hier is het een enorme dooie en saaie bedoeling, hier wil je niet blijven. Maar Issoudun is 12 kilometer verder. Wat gaat we doen? Tijdens een korte pauze besluiten we door te lopen, we hebben tijd zat. We houden ons aan ons ritme en nemen om de 1,5 een korte pauze met wat te eten. Tegen 6 uur lopen we Issoudun binnen en bestellen we een heerlijk koud biertje. 300 meter verderop is een Ibis Budget waar we inchecken. Na gedoucht te zijn en even lekker te hebben gelegen zijn we het stadje ingelopen om iets te eten te zoeken. Maar ook hier is alles dicht, ik snap er niets van. Op een pleintje zijn 3 cafe's open, 1 terras zit vol, de overigen niet. Dan ga je toch naar dat drukke terras. We nemen daar plaats en vroegen of we er konden eten. De barman was onaardig en bitchy maar dat kwam omdat hij echt het vuur onder zijn schenen vandaan liep. Die man liep te rennen en te vliegen en kon in zijn eentje de bar en het restaurant niet aan. We hebben er enorm om gelachen en heerlijk gegeten. Na afgerekend te hebben liepen we terug naar het hotel waar we voor 10 uur heerlijk sliepen.

Gelopen afstand: 30 kilometer