3 juni 2016 -Evaluatie

3 juni 2016 - Périgueux, Frankrijk

Inmiddels zijn we 2 weken verder, terwijl ik het verslag schrijf komen de herinneringen van de dagen weer voorbij. Het was fantastisch, je kunt je bijna niet inleven in de werkelijke momenten van schoonheid, rust, vermoeidheid, boosheid omdat de winkels dicht waren, pijn in de voeten, vrolijke momenten etc. etc. We hebben samen in 17 dagen ruim 440 kilometer gelopen en zijn nog slechts 2 weken lopen verwijderd van de Spaanse grens. Ik heb enorm veel respect voor Marjorie die niet van ophouden weet en stug doorgaat. We hebben een paar dagen heel heet weer gehad en een paar dagen veel regen. Het is koud, nat, warm, droog en benauwend geweest. De hele dag loop je buiten in de gezonde lucht en je wordt er heerlijk moe en voldaan van. Het Franse platteland is nog steeds bijzonder mooi maar het loopt wel leeg in de kleinere dorpen, de jongeren trekken er weg.

We hoorden de hele dag vogels om ons heen. Zingende Leeuweriken, mezen, koerende duiven, hamerende spechten en iedere dag hoorden we meerdere KoeKoeks. We zagen veel roofvogels bidden, soms hoog in de lucht en dan lieten ze zich naar beneden vallen op hun beoogde prooi. We liepen langs heel veel weilanden vol met koeien en kalven en er liep altijd wel een stier bij. Je kon de grote logge sterke lichamen van de stieren er altijd wel uithalen.

We hebben vaak gesproken over en gedacht aan Pa die ons met zijn enthousiasme over Santiago heeft aangestoken om ook deze reis te maken, geheel op onze eigen manier.

Hoewel je iedere stap wel zelf moet zetten, is het ontzettend leuk, gezellig, inspirerend en vertrouwd om samen met Marjorie deze tocht te volbrengen.

Op naar de volgende trip.

1. Ab:
    5 juni 2016
    Wat een doordouwers zijn jullie zeg! Het weer zat lang niet altijd mee, hoorde ik van de motormuizen, en toch hebben jullie een fikse afstand gedaan. Chapeau! Heel veel succes o
  2. Ab:
    11 juni 2016
    Wat een belevenissen, wat een verhalen, wat een prestatie! Prachtige verhalen waardoor jullie ons de voetreis mee laten beleven.
    Bijzonder leuk ook jullie te ontmoeten in La Coquille.
    Groet, Ab
  3. Fien van der Hoorn:
    12 juni 2016
    Hallo Nico&Marjorie,

Met veel plezier heb ik jullie reisverslag gelezen!! geweldig zo jullie dit presteren! door kou,regen, modder, maar ook de zon die jullie weer opwarmde.Je vader zou hier trots op zijn!! Veel succes met de volgende wandelingen. Groetjes t.Fien.