17 mei 2016 - Sorges of toch niet? Perigéux?

17 mei 2016 - Périgueux, Frankrijk

Deze etappe zou slechts 18 kilometer zijn volgens de route. Tijd zat om in de ochtend lekker te ontbijten en rustig aan te doen. Bij de bakker en slager een stokbroodje en salami gekocht. De route zou weer over bospaden gaan we vonden een rustige alternatieve route die bijna rechtstreeks naar Sorges leidde. Dus hebben we die genomen. We liepen langs een groot huis met een enorme tuin waar 2 mensen aan het werk waren. Bonjour! riepen de mensen. Ik zag dat op de brievenbus de naam Verheijen stond dus antwoordde ik: Goedemorgen meneer Verheijen, mooie dag vandaag he? Hij stopte met werk en kwam naar ons toegelopen en vroeg waar we vandaan kwamen en waar we naar toe gaan en of we misschien een kop koffie zouden lusten? Omdat we net een uurtje op pad waren hebben we dat beleefd geweigerd en hebben we zeker 15 minuten gezellig gesproken over leven als god in Frankrijk, hoelang ze hier al wonen, wat wij aan het doen zijn etc. Ze vonden het heel leuk en bijzonder. Maar we moesten weer verder dus hebben we ze een prettige dag gewenst. Om 12 uur waren we nog maar 4 kilometer van onze eindbestemming. Perigéux is nog 22 kilometer verder, wat zullen we gaan doen? Eerst maar eens een goede lunch nemen en rusten en dan goed overdenken. Tijdens de lunch besloten we door te lopen en er de tijd voor te nemen die nodig is. We konden de hele afstand langs de D-8 lopen. Niet de formele route maar die zou de D8 wel vaak kruisen dus vonden we het best zo. Marjorie stelde haar timer in op ons gebruikelijke ritme, na ieder 1,5 uur even rusten. We hadden allebei goede benen vandaag zodat we vertrouwen hadden dat dit zou lukken. Je voelt het natuurlijk op een gegeven moment wel in je voeten, in je rug, de rugzak wordt zwaar, het tempo gaat omlaag. Toch gingen we gestaag door. Om half 7 liepen we Perigéux binnen! We hebben 2 dag etappes in 1 dag gelopen. Nu nog op zoek naar Ibis Budget. Die vonden we wel maar het hotel was vol. Andere hotels waren ook vol. We werden verwezen naar een hotel bij het station waar we terecht konden. Het hotel annex shoarma tent was louche, verouderd, met een oude douche en toilet maar gelukkig wel een bed met schone lakens. Het kan even niet anders. De trap naar de kamer was doorgelopen en uitgezakt. Het water in de wasbak spoelde niet weg. Ik heb mezelf toen voorgenomen dat ik niet moet zeuren als ik een goedkoop hotel boek in Frankrijk. Maar ook dat ik de leeftijd er niet meer voor heb om dit soort hotels in te gaan, dan maar iets duurder de volgende keren en een goede schone en frisse kamer. Na opgefrist te zijn hebben we in de stad een terrasje gezocht en goed gegeten met alles erop en eraan.

Gelopen afstand vandaag: 43 kilometer