15 mei 2016 - La Coquille

15 mei 2016 - La Coquille, Frankrijk

Voor 7 uur liepen we vanuit Flavignac. De route vandaag zou ongeveer 25 kilometer zijn. In de vroege ochtend loop je toch het lekkerst en ben je nog fris zodat je geen last van de warmte hebt. Als je voor 12 uur dan al het grootste gedeelte erop hebt zitten dan is de middag relatief gezien een makkie. Voor 8 uur liepen we door Les Cars waar een hotel staat maar die was nog gesloten. Zo zijn we doorgelopen naar Chalus waar Nicolien, de familie van Ab woont. In het dorp hebben we koffie/thee gedronken en bij de slager kochten we een halve gebraden kip en 500 gram heerlijke paella. De kip hebben we buiten het dorp, zittend in het gras samen opgegeten. Heerlijk, met de door Marjorie meegenomen peper/zout. De route volgde weer grotendeels de GR. Dit betekend weer mooie natuur maar ook zware paden. Veel modder, veel klimmen, veel dalen. De schoenen zuigen zich vast in de modder. We liepen langs een enorme vijver en er was een ware kakefonie van kwakende en brullende kikkers te horen. Wat kunnen die beesten een herrie maken. Ineens werden ze stil, alsof ze gevaar voelden, waarschijnlijk door de trillingen van onze stappen. We zagen wilde reeën rennen in het veld. Te ver van ons af om te filmen. De zon scheen weer, de jassen konden uit en zo stapten we verder. 5 kilometer voor ons eindpunt werden we nog even op onze conditie getest. Bomen waarover je heen moet klimmen of er onderdoor moet kruipen. Nu voel je de zware rugzak extra. We hebben toch weer te veel meegenomen, bijvoorbeeld de tent. Slechts 1 keer in geslapen, die gaat echt niet meer mee. In la Coquille aangekomen hebben we een half uurtje op een bankje gezeten, de schoenen konden uit. Toen kwamen Ab, Joep en Peter op de Harleys aangereden, het was gelukt om elkaar te ontmoeten! Ze waren die ochtend uit Andorra vertrokkenen zouden in Chalus overnachten. Onze routes kruisen elkaar en we hebben via SMS elkaar op de hoogte gehouden hoever we nog van la Coquille af waren. Dit vonden we zo geweldig! Vanaf 2003 ben ik met Peter naar de Superrallys gereden op de oude Harleys. Vanaf  2008 zijn Joep en Ab erbij gekomen en hebben we met z'n 4-en duizenden kilometers gereden, kris kras door Europa. 2 keer heb ik afgezegd, beide in verband met de operatie van Marjorie. Dit keer heb ik afgezegd vanwege het wandelen. Als je je maatjes dan aan ziet en hoort komen dat doet dat je wel wat hoor. We hebben elkaar hartelijk begroet en enige ervaringen uitgewisseld. Dorpsgenoten kwamen foto's maken en liepen om de Harleys heen. Na een klein uurtje vertrokken de jongens en hebben we ze uitgezwaaid. Leuk, heel erg leuk was dit! We zouden bij Amerikaanse mensen slapen die ons een goede en lekker maaltijd voor zetten. Het gastgezin at gezellig mee en wisselden verschillende verhalen uit met ons. De man had geen werkvergunning en runt het huis, Hij heeft verstand van koken en sprak samen met Marjorie over allerlei heerlijke gerechten.

Gelopen afstand vandaag: 29 kilometer