16 mei 2016 - Thiviers

16 mei 2016 - Thiviers, Frankrijk

Vanmorgen heerlijk ontbeten met goede koffie/thee en stokbrood met jam. Daarna afscheid genomen van de Franse vrouw en vertrokken richting Thiviers. Bij de bakker weer een brood gekocht met salami en dat was maar goed ook. Het is 2e pinksterdag, ook nu zijn alle overige winkels potdicht. De dag etappe was relatief kort, maar 19 kilometer. Al vrij vroeg zouden we op onze plaats van bestemming komen. Thiviers is de bakermat van foie gras wat ik heerlijk vindt. Heerlijk om te eten, echter de methode die gebruikt wordt om foie gras te verkrijgen is niet diervriendelijk. Het is ook vreselijk duur. We liepen langs een hotel waar een overnachting € 75,- kost. Niet echt ons budget voor een pelgim. Alles verder potdicht verdorie. We besloten om door te lopen naar het centrum maar ook daar alles potdicht. In onze gids stond een camping dus die belden we of ze open waren en plek hebben voor ons. Ja hoor, ze hadden zelfs een pelgrimshuisje voor slechts €10,- per persoon. Dus zaten we op een verlaten camping waar we gelukkig wel iets konden eten en we hebben weer een plek om te overnachten. Het camping eten bestond uit hamburger met friet. Je moet toch wat? In de avond zijn we op een hoop herrie af gelopen en daar was het halve dorp met elkaar petanque aan het spelen. Dat is hier een ware sport en het werd heel fanatiek gespeeld.

Gelopen vandaag: 20 kilometer