18 /19 mei 2016 - Perigéux / Limoges / Parijs / Rotterdam

18 mei 2016

In de ochtend zijn we gaan ontbijten in de stad en hebben we de oude stad en de enorme kathedraal bezocht waar we een stempel kregen. Er was een echte Franse markt met veel groente en fruit, geitenkaas, kip, vis en veel wijn. Heel gezellig om even lekker zonder rugzak te slenteren. De Fransen staakten deze dag waardoor er bijna geen treinen rijden naar Limoges. Normaal ieder uur, nu maar 2 op een dag als ze überhaupt rijden. Om 2 uur zaten we in de trein naar Limoges waar we zouden slapen in Ibis Budget om vandaar af de volgende dag verder te reizen

In de middag hebben we rustig door Limoges gelopen en een beetje bekeken hoe deze stad leeft.

De volgende dag zaten we om 9 uur in de trein naar Parijs waar we om half 12 aankwamen op Gare D' Austerlitz. Vandaag naar Gare du Nord waar we na 1,5 uurtje wachten in de TGV stapten die ons om 5 uur in Rotterdam afzette. Vandaar met de trein naar Utrecht / Houten waar we uitstapten en de laatste 2 kilometer naar huis liepen. Om half 7 waren we thuis, we waren het reizen van deze dag wel zal.