28 september, de 2e etappe

29 september 2014 - Geldermalsen, Nederland

Zondag 28 september. We zouden de 2e etappe lopen, van Geldermalsen naar Zaltbommel. Vanwege andere activiteiten zijn we pas om 13.00 uur gestart. Eerst met de auto naar onze vorige eindhalte, te weten station Geldermalsen. Zelf dacht ik de route wel te weten...Marjorie had een en ander uitgestippeld maar ik wist een kortere weg. We starten te lopen richting Meteren. We konden de route niet vinden tot Marjorie besloot dat we de door haar uitgestipelde weg moesten nemen. Ik moest maar eens niet zo eigenwijs zijn.

Zo kwamen we met een omweg op de aangegeven route terecht. Het was prachtig weer en we liepen door Meteren. Langs straatjes die je normaal niet ziet. Honden blaffen ons "vriendelijk" tegemoet en we zijn blij dat er een hek tussen staat. Na Meteren richting Waardenburg. De route loopt langs weilanden en weg van de drukte. Weilanden vol schapen die je aankijken en zich afvragen wat je doet zo lijkt het. Tot 1 schaap met z'n kop draait en beeeeeh zegt. Zie je, zegt Marjorie, de schapen groeten ons. In de verte doemt de brug van Zaltbommel op. (de Martinus Nijhofbrug).  Onderweg zijn de mensen vriendelijk, veel mensen op de fiets groeten.

Bij Waardenburg op zoek gegaan naar het St Jacobsbeeld. Aan locals gevraagd waar dat beeld stond, ze wisten het niet terwijl ze in Waardenburg geboren zijn...Uiteindelijk het beeld gevonden en foto's gemaakt. Op zonnige dagen laat de schaduw een vorm van een aesculaap zien. Er was wel zon, echter geen schaduw.

De brug bij Zaltbommel is vanwege het lawaai van het verkeer wel een obstakel. Je vergeet bijna te genieten van het prachtige uitzicht over de brug. Na de brug is de geluidswal een enorme verademing. We hebben de route door Zaltbommel tot de markt gelopen waar we hebben genoten van een kop koffie, een bossche bol en een lekker witbiertje. Vandaar teruggelopen naar de trein, die ons van Zaltbommel naar Geldermalsen bracht. Met de auto naar huis, moe en voldaan van de 2e etappe.

Afstand gelopen: 15,6 kilometer.

De volgende etappe voert ons via Zaltbommel naar Den Bosch...