27 april- Chateau Porcien

27 april 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

We werden door Jos afgezet in het dorp waar hij ons opgehaald heeft en konden verder met de route. Ook Jan uit Schagen startte op hetzelfde punt. Hij ging eerst een peukie doen dus wij liepen van hem weg. Maar Jan heeft lange benen en loopt sneller dan ons dus het duurde niet lang of hij haalde ons in. Zo hebben we een beetje met elkaar opgelopen en om beurten liepen we voor op hem of haalde hij ons weer in als we bijvoorbeeld een pauze namen. Toch leer je elkaar ook een beetje kennen, omdat je natuurlijk wel ff met elkaar babbelt zo onderweg.

Het was overigens een koude dag met veel wind. Hierdoor konden we wel doorstappen. Onderweg werden we ingehaald door een belg, Danièl. Hij loopt met een karretje achter zich aan. We liepen naar Chateau Porcien waar een Gite van de gemeente is. Hier kan je gratis slapen, er staan 4 bedden, er is een toilet en een douche.

In een café in de buurt van de gite hebben we een pelgrimsmaaltijd gegeten en hebben we met Jan en Danièl gezellig zitten praten over van alles en nog wat. Heel gezellig en leuk. Ook leerzaam. Zo melde Danièl dat hij al 2 dagen van te voren zijn chambre de hotel boekte zodat hij zeker zou zijn van een plaats. Dat bleek een gouden tip, we zouden er al snel achter komen dat van te voren je slaapplaats regelen belangrijk is en ook dat je dat snel moet doen voordat een andere pelgrim je voor is.

Wij hadden een tent bij ons, Danièl ook, Jan echter niet. Danièl vond de gite te klein en hij is gaan slapen in de kleedkamer van de lokale voetbalvereniging. Wij sliepen met Jan (met zn drieen dus) in de gite.

Overigens hadden we geen flauw benul dat het Koningsdag was....

Gelopen afstand...17,9 kilometer