26 april, Wasigny

26 april 2015 - Wasigny, Frankrijk

Om 7 uur waren we wakker in het veld. We hebben alles opgeruimd en zijn op ons gemak naar het dorp gelopen om boodschappen te doen en koffie te drinken. Daarna weer verder met de route. Het plan was om 30 km te lopen. Het begon direct met enorm steile heuvels en dalen. Dit maakte het extra zwaar voor ons. We liepen niet echt snel. Onderweg kwamen we veel grote escargots tegen, deze slakken worden gegeten. Het lopen viel ons behoorlijk tegen, waarschijnlijk omdat de 1e dag toch te veel van het goede voor ons geweest is.

De route is prachtig, dwars door landschappen en landerijen, geen verkeer, geen huizen, bijna niets om je heen. Na 15 kilometer kwamen we in een gehucht waar vlak in de buurt een Nederlander zijn gite heeft. We waren helemaal stuk en hebben de gite gebeld. Ze kwamen ons met de auto ophalen en dat lieten we mooi over ons heen komen. Jos, de eigenaar van de gite heeft een prachtige boerderij met 8 kamers voor pelgrims en toeristen. Er was nog een andere pelgrim, Jan uit Schagen, leuk om te ontmoeten en ervaringen te delen.

Het bleek dat Jos ook een verzameling Panther motorfietsen had staan dus ik kon m'n hart ophalen in zijn schuur. Het eten was gezamelijk en vegetarisch. Marjorie vroeg zich af of de pastinaak, de komkommersoep en de boekweit me zou smaken, het smaakte me heerlijk. We hebben heerlijk geslapen in de gite van Jos.

gelopen afstand.. 15,6 kilometer