28 april / Bazancourt

28 april 2015 - Bazancourt, Frankrijk

De volgende morgen weer vroeg op voor een kopje koffie en om 8 uur weer boodschappen halen zodat we onderweg voldoende energie zouden hebben. Daarna weer verder op de route. We liepen voorbij de sportvelden waar Daniél heeft geslapen en moesten daarna een flinke heuvel op. Boven op de heuvel keken we achterom om van het uitzicht te genieten en daar zagen we in de verte 2 pelgrims lopen. We liepen dus hier met 6 man! Het is nog maar eind april. De pelgrimsroute leeft wel in dit deel van Frankrijk, we krijgen veel duimen in de lucht, mensen roepen Pellegrino en Compostella en lachen vriendelijk naar je. Heel leuk om te ervaren.

Gelukkig scheen de zon, en dat voel je direct. Heerlijk om in de vroege ochtendzon te wandelen. Door de velden en de akkers, voetje voor voetje komen we dichterbij.  In een dorpje kregen we spontaan koffie aangeboden door een vrouw en dat slaan we niet af. Bleek dat ze van Poolse afkomst was, en dat verloochende ze niet. Het was half 11 in de ochtend en ze trok een fles sterke drank tevoorschijn waar ik heel klein beetje van gedronken heb. Jan die hier ook koffie dronk en Marjorie hebben het niet genomen.

Verder in het dorp hebben we gezeten bij een bushalte om ons brood te eten. Jan ging verder met lopen. We wilden na 10 minuten ook verder toen de 2 mensen aankwamen die we in de ochtend gezien hadden. Een echtpaar uit Zeewolde, hij 68, zij bijna 70! Met allebei een enorme rugzak...tjee, dat is zwaar. Ze spreken daarbij beiden geen frans. Dat is nog een uitdaging! We zijn verder gegaan door de heuvels in de zon naar Bazancourt. Daar hebben we een chambre de Hotel genomen en heerlijk gegeten, de was gedaan en goed geslapen.

Ook Daniel kwam daar aan. Hij was verdwaald en heeft een paar kilometer omgelopen. Ik was zo verdikkeme boos op mezelf en zo blij dat ik u zag lopen vertelde hij. Daar hebben we met zn allen wel om gelachen. Ook deze avond weer met zijn vieren gegeten en een biertje gedronken. We horen zo waarom Jan en Daniel aan de tocht zijn begonnen. Beiden hebben zo hun redenen, net als wij die hebben.

Om 9 uur gaan slapen want het lopen maakt je behoorlijk moe.

Gelopen afstand deze dag...25,5 kilometer