9 mei 2016 - La Soutteraine

9 mei 2016 - La Souterraine, Frankrijk

Vandaag was er regen voorspeld dus we vertrokken weer vroeg terwijl het nog droog was. Na een half uurtje konden de regenjassen al aan. Het eerste stuk was een afdaling naar een snel stromende rivier met enorme rotsformaties erin. De route zou door de bossen gaan en steeds paar plaatsen kruisen die ook via de weg te belopen zou zijn dus we kozen ervoor om over de weg te gaan. We liepen langs de rustige D-72 die ook door La Soutteraine zou lopen, onze eindbestemming van vandaag. Daar aangekomen zijn we naar het eerste de beste restaurantje gegaan om te lunchen, het was bijna 2 uur in de middag, ik wilde niet weer afgewezen worden omdat we net iets te laat binnen komen. Gelukkig konden we eten. Nou...eten..Marjorie nam een salade en kreeg een paar blaadjes sla met een doorgesneden tomaat met dressing en betaalde daar € 7,- voor! Jaja, zonder géne. Dat kunnen ze wel die Fransen. Ik had macaroni zonder sausje met een stukje varkensvlees voor hetzelfde bedrag. Vlakbij was een station van SNCF, zodat we konden plannen hoe we ongeveer weer thuis moeten komen, De kerk in La Souterraine heeft een apart hoekje voor pelgrims, heel leuk. Daarna op zoek gegaan naar ons overnachtings adres bij Mr. Rewney. Een engels gezin die kamers verhuurt. Logies en ontbijt voor € 30,- p.p. niet echt duur dus. Een prachtig Engels ingericht huis, aardige mensen en een goed bed. In de avond zijn we gaan eten in een niets zeggend restaurant.

Gelopen afstand vandaag: 25 kilometer