10 mei 2016 - Benevent L'Abbaye

10 mei 2016 - Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk

Het heeft de hele avond en nacht geregend en het regent in de ochtend ook. Duncan, de britse eigenaar had goed en slecht nieuws voor ons: het goede nieuws was dat ondanks de regen, in de namiddag zou het beter worden. Het slechte nieuws was dat het daarna 3 volle dagen zou regenen. Ach, we zullen zien. Eerst hebben we heerlijk en uitgebreid gegeten en daarbij Ronald ontmoet, een Duitse pelgrim die over-enthousiast is over alles wat hij meemaakt en verteld. Na het ontbijt de regenjassen aan en rugzakken om en we vertrokken. Na een klein uurtje in de regen gelopen te hebben kwamen we 2 Nederlandse pelgrims op de fiets tegen. Ze stopten om met ons op de foto te gaan en vervolgden daarna hun weg. 8 kilometer verder konden we even schuilen met koffie/thee. Om ongeveer half 1 werd het droger en konden de jassen weer uit. Rond een uurtje of 3 liepen we Benevent binnen en zijn we op een terrasje gaan zitten. Ongeveer half 5 liepen we naar de chambre de Hotel, ook deze werd gerund door een Engels echtpaar. Vrolijke Ronald was er ook en een Franse vrouw. We mochten van alle voorzieningen gebruik maken dus snel even een wasje draaien. De vrouw tipte ons voor een adresje de volgende dag maar dat maakte de afstand wel langer. Op dit moment staat Ronald met Marjorie een spaghetti te draaien die straks opgegeten gaat worden met een lekker wijntje erbij.

Met zijn vieren  hebben we gezamenlijk gegeten. Gelopen afstand vandaag: 21 kilometer.