14 mei 2016 - Flavignac

14 mei 2016 - Flavignac, Frankrijk

biVanmorgen heerlijk uitgerust wakker geworden. We hebben ca. 9 uur geslapen, je lijf wordt toch wel moe van het vele lopen. De lucht zag grijs en grauw. Omdat we gisteren zo lang door de stad hebben lopen sjokken besloten we de bus te nemen naar een buitenwijk langs de route. Een "smokkeltje" van ca 2,5 kilometer, weg van de drukke stad. We moesten wel 3 kwartier op de bus wachten. Marjorie gaat dan rustig zitten, ik kan dat niet, ik ben onrustig en sta om de haverklap op. Eenmaal in de bus stapte een vrouw in met een rugzak met schelp. Een Franse dame met dezelfde gedachte. De buschauffeur gaf ons een signaal waar we uit moesten stappen, waarschijnlijk doen meerdere pelgrims het op deze manier. We liepen weer door gehuchten, heuvel op, heuvel af. De lucht was nog steeds grimmig maar er viel geen spatje regen. Na 10 kilometer liepen we via de N21 Aix-sur Vienne binnen. Peter, Ab en Joep zullen op de liberator langs deze weg richting huis rijden. Het zou wel tof zijn als we elkaar treffen. Familie van Ab woont in Chalus, een dorpje op de route. We proberen elkaar daar ergens te ontmoeten morgen maar het moet wel uitkomen, we kunnen er niet voor omlopen of van de route afwijken. (met de auto is dat geen probleem, lopend is iedere extra kilometer gewoon veel). In Aix sur Vienne liepen we verkeerd en moesten we een stuk terug om de route te vinden. We hadden gewoon niet opgelet en een signaal gemist. Bij een Intermache even boodschappen gedaan, brood, water, paté en een cola. Toen we een paar kilometer verderop even pauzeerden liep de Franse vrouw voorbij en ze wenste ons smakelijk eten. Na een klein half uurtje gingen ook wij weer verder in de zon lopend inmiddels en even verderop kwamen we de Franse vrouw tegen, zittend op een muurtje. We liepen door. Hé? 2 kilometer verder zat ze weer? Hoe kan dat nou? We vroegen het aan haar. Het bleek dat de eerste vrouw die we passeerden een Hollandse vrouw is die op haar lijkt, Maria uit Leeuwarden. We konden erom lachen toen Maria kwam aanlopen. Een klein pezig vrouwtje van 69 die in haar eentje tot St Jean Pied de Port loopt. En ze loopt pittig door ook nog. We gingen weer verder door flinke heuvels. Om ongeveer half 5 kwamen we aan in Flavignac bij de refuge pellerin. In totaal kwamen hier 7 pelgrims aan en ze hebben plek voor 4? We konden met Maria op de camping in een klein huisje slapen. Als avond eten hadden we Chili Con Carne uit blik. Als er niets anders is dan zit er ook niets anders op dan dit te eten. Verder is er niets, noppes, nada te doen zodat we om kwart over 8 al zijn gaan slapen, puur uit verveling. Ook dat hoort erbij? Morgenochtend vroeg op, gelopen afstand vandaag: 23 kilometer

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl