7 mei 2016 - Argenton sur Creuze / Gargillese

7 mei 2016 - Gargilesse, Frankrijk

Vandaag zouden we een korte etappe lopen, van Argenton naar Gargillese, een Frans dorp met een Italiaanse naam. Een stukje van maar 14 kilometer maar met een stijle klim aldus het boekje. Het terrein wordt nu heuvelachtig / bergachtig. Onderweg zijn we gestopt bij een kerkje die een hele mooie en moderne plafond beschildering heeft. Ik hoop dat de foto's duidelijk overkomen.Halverwege was er inderdaad een enorm steile klim waarbij een hoogteverschil van ca. 150 meter genomen moest worden. Ik vlieg dan de helling op, Marjorie heeft hier duidelijk moeite mee. Maar we zijn er doorheen gekomen. Na de klim volgde een mooie afdaling over een weg en zo lopen we Gargilesse binnen en struikelen we bijna over een vol terras waar we een koud biertje nemen. We kunnen overnachten in een refuge pellerin voor € 15,- per persoon. De Duitse vrouw is er ook, samen met 2 Franse lopers. Er is een heel mooi kasteel naast onze refuge, het heeft iets schilderachtigs. Maar het zou nog mooier worden....Om 8 uur zijn we naar restaurant des Artistes gegaan waar we in de middag een heerlijke salade hebben gegeten. Het wordt gerund door een Belgische eigenaar die eigenlijk bakker was van beroep. Op het menu stond snoekbaars, die wilde ik me niet laten ontglippen.
Wat me nu overkwam was onbeschrijfelijk. Het bord zag er zo mooi opgemaakt uit, de snoekbaars was verrukkelijk! Heerlijk! Tongstrelend lekker! Fantastisch! Yes! Dit is wat ik wil! Dit is Haute Cuisine! Mensen, ga hier eten als je kan! Voor slechts € 13,50 heerlijke snoekbaars op een bedje van kool met heerlijk zachte wortels..Marjorie had een salade met gebakken kippelevertjes, ook om te smullen. Dit was Formidable! De naam van het restaurant doet klopt bij het eten. De eigenaar kwam vragen of het smaakte en we hebben hem een enorm compliment gegeven wat hij heel leuk vond. We konden het niet maken om een nagerecht te bestellen, dat zou de heerlijke snoekbaars echt te kort hebben gedaan. Wat een feestmaal was dit.

Vandaag gelopen afstand: 14 kilometer, eindelijk heerlijk gegeten!