van Houten via Rotterdam / Parijs naar La Charité sur Loire -30 april 2016

30 april 2016 - La Charité-sur-Loire, Frankrijk

30 april 2016 - De eerste etappe...

Maggy heeft ons deze ochtend om kwart over 7 naar Rotterdam Centraal gebracht. De rugzakken zijn weer gepakt, we gaan weer lopen in Frankrijk. De Thalys vertrekt om 9 uur vanuit Rotterdam. Om 10 uur passeren we Brussel, om half 12 stappen we uit in Parijs. Wat is het toch een enorm mierenest op La Gare du Nord. We hebben ruim de tijd om de metro richting Paris-Bercy te zoeken waar een normale trein ons naar La Charité sur Loire zou brengen. De 1,5 uur wachttijd in het regenachtige Parijs hebben we wandelend en in een duur restaurantje (welk is dat niet in deze stad)? doorgebracht. Ach een cola voor € 4,- is toch niet duur. De trein vanuit Parijs zette ons om half 5 in de middag af in La Charité. Het regende flink dus we konden direct de jassen aan en de regencapes om de rugzakken doen. Door de regen zijn we naar ons overnachting adres gelopen dat ongeveer 10 kilometer verder was. Langs een te drukke weg, steeds in de berm wachtend op hard rijdende auto's die ons in volle vaart passeerden. Ha, het begint goed, regen! Bij het hotel aangekomen is alles dicht? Het enige hotelletje in dit dorp en het is nog dicht ook. Gelukkig had ik deze gereserveerd, er hing een telefoonnummer op de deur. We kregen onze kamer toegewezen en konden even onze spullen afdoen. De fransen zijn niet groot, het bed was zelfs voor mij bijna te klein en ik ben ook niet groot toch? Bij een kruideniertje een stokbroodje gekocht en een stukje paté. In NL had Marjorie bij de Hema 2 broodjes met Zalm gekocht zodat we dit nu als avond eten konden eten, aangevuld met een flesje wijn. Helemaal niets te doen dus om 8 uur lig je al op bed. Gek genoeg val je snel in slaap, een dag trein reizen en wandelen met rugzak is toch vermoeiend. Gelopen afstand: 10 kilometer